Konica Minolta dosáhla vloni v České republice zisku ve výši 84 mil. korun a téměř vyrovnala rekordní výsledky z roku 2012 (85 mil. korun). K meziročnímu nárůstu o 45 procent přispěla nová obchodní politika, zlepšená platební morálka zákazníků a zvýšený důraz na interní úspory. S obratem 1,6 mld. korun je české zastoupení druhým nejúspěšnějším v CEE regionu.
„Více se zaměřujeme na hodnocení ziskovosti jednotlivých zakázek. I díky tomu se nám podařilo snížit celkové náklady. K růstu zisku nám pomohlo více než 20 tisíc uzavřených smluv, snížení podílu pohledávek po splatnosti a růst spolehlivosti našich zařízení. Naplno se také pozitivně projevila restrukturalizace obchodu, kterou jsme zahájili v roce 2013,“ řekl Tomáš Bednář, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Podařilo se nám zvýšit počet prodaných strojů i podíl na trhu. A to přesto, že se meziročně snížil počet jednorázových projektů, které jsme získali.“
Dlouhodobým cílem Konica Minolta je posílení pozice společnosti jako dodavatele softwarových řešení. „Založili jsme samostatnou divizi ECM (Enterprise content management), která vytváří produkty spojené se správou firemních procesů a s oběhem digitalizovaných dokumentů. Meziročně se naše prodeje v této oblasti zdvojnásobili,“ uvedl Pavel Štěpán, obchodní ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Z pohledu celkových výsledků pro nás byla klíčová realizace velkých zakázek u zákazníků, jakými jsou České dráhy, skupina Vítkovice, Český Aeroholding nebo Cermat.“
Přestože růst tržních podílů nebyl v roce 2014 primárním cílem společnosti, Konica Minolta posílila svoji pozici v prodeji multifunkčních zařízení formátu A3 i A4. Již sedmým rokem po sobě je také lídrem žebříčku dodavatelů černobílých (výkon nad 90 stran A4/min.) i barevných (výkon nad 50 stránek A4/min.) produkčních digitálních tiskových strojů.