Společnost Konica Minolta v České republice vykázala za rok 2017 tržby ve výši 1,83 miliardy korun. V meziročním srovnání jde téměř o čtyřprocentní nárůst, za kterým stojí zejména dynamický vývoj prodejů v segmentu IT služeb (ITS). Zisk společnosti před zdaněním (EBIT) podle mezinárodních účetních standardů vzrostl o 11 procent na 120 mil. Kč.
„Naše ziskovost roste zejména díky větším prodejům služeb s vyšší přidanou hodnotou. V praxi naplňujeme globální strategii, která podporuje postupný přechod Konica Minolta od prodejů tiskových řešení k poskytování softwarových služeb. V roce 2017 se nám ale také například podařilo zvýšit profitabilitu v oblasti servisní podpory,“ uvedl Pavel Čurda, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Prodej IT služeb dynamicky roste a dnes už se na celkovém obratu společnosti podílí 15 procenty. Největší příležitost k dalšímu rozvoji vidíme ve službách spojených s digitalizací dokumentů a řízením firemních procesů, s tzv. bezpapírovou kanceláří, dále v moderních sledovacích systémech nebo také v segmentu průmyslového tisku.“
Konica Minolta byla loni úspěšná i při realizaci zakázek pro velké klienty. Nové smlouvy uzavřela například v ČEZ, Raiffeisenbank, na Magistrátu hl. m. Prahy, v Karlovarských minerálních vodách, Královéhradeckém kraji, v Teva nebo Volkswagen Slovakia. „Předmětem jednotlivých kontraktů byla digitalizace dokumentů či implementace tiskových a softwarových řešení na míru. O kvalitě naší nabídky svědčí, že jsme byli úspěšní v téměř 70 procentech výběrových řízení, kterých jsme se zúčastnili,“ řekl Pavel Štěpán, obchodní ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech.
Jen v oblasti softwarových řešení dosáhla společnost v roce 2017 obratu 252 milionů korun a meziroční růst činil více než 27 procent. Rychlý růst tržeb v segmentu ITS vedl Konica Minolta ke změně řízení přímého prodeje. „Nyní máme tři nová oddělení zaměřená na podporu IT služeb a obchodu s inovativními produkty. V segmentu ITS rosteme v tuzemsku již od roku 2013,“ připomněl P. Štěpán. Na celkových výsledcích Konica Minolta se přímý prodej v loňském roce podílel ze 75 procent. I to ukazuje na nový styl fungování společnosti, která dnes zaměstnává vlastní solution konzultanty, změnila systém odměňování obchodníků a investuje do jejich kvalifikace.
Nepřímý prodej Konica Minolta vykázal výsledky srovnatelné s rokem 2016. „Také v rámci partnerského prodeje zaznamenáváme silný zájem o IT služby. S růstem prodejů okolo 40 procent se loni staly naší nejrychleji rostoucí oblastí. Pro naše partnery v této souvislosti připravujeme jak vzdělávací semináře, tak zajímavé bonusy,“ uvedl Tomáš Holubec, ředitel nepřímého prodeje Konica Minolta Business Solutions Czech.
V tradiční oblasti tiskových řešení Konica Minolta v ČR nadále drží pozici lídra mezi dodavateli barevných i černobílých zařízení formátu A3. Největší podíl má také v segmentu produkčního tisku, kde pokrývá téměř dvě třetiny tuzemského trhu. „Mezi zákazníky obecně roste zájem o automatizaci procesů s cílem zrychlit a zefektivnit práci. Díky tomuto trendu rosteme také v segmentu průmyslového tisku. Pozornost odborné veřejnosti jsme získali i díky prodeji vlastních inkjetových tiskových hlav, které umožňují potisk téměř jakéhokoli produktu přímo během výrobního procesu,“ doplnil P. Čurda.
Tržní podíly Konica Minolta v ČR za rok 2017
Tisková zařízení:
Tržní podíl Konica Minolta v ČR dosáhl v případě černobílých produkčních strojů 70,8 % a v segmentu barevných digitálních produkčních strojů se dostal na 60,1 %. Na výrazně rostoucím trhu barevných kancelářských multifunkčních tiskáren formátu A3 činil podíl společnosti 35,8 %. U černobílých multifunkčních tiskáren formátu A3 byl tržní podíl 41,6 %. V segmentech kancelářských multifunkčních tiskáren formátu A4 drží Konica Minolta podíl u barevného i černobílého tisku dohromady 13,6 %.