Konica Minolta rozšířila nabídku doprovodných služeb v oblasti outsourcingu. Kromě pronájmu tiskových zařízení nově nabízí také propůjčení potřebného obslužného personálu. Reaguje tak na změnu poptávky zákazníků, kteří stále intenzivněji hledají možnosti ke snížení nákladů.
„Zaznamenáváme výrazný nárůst poptávky po outsourcingu tiskových řešení. Situace na trhu je nyní zcela opačná, než byla před vypuknutím ekonomické krize,“ řekl Pavel Štěpán, obchodní ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech a dodal: „Kromě zajištění samotného provozu tiskáren a spotřebního materiálu nabízíme nyní zákazníkům kompletní outsourcing. Včetně financování jsme jim připraveni dodat vše od strojů, softwaru, DMS, zabezpečení až po zaměstnance.“
Zatímco v roce 2002 byla tisková řešení přímo součástí majetku u 85 % zákazníků Konica Minolta, v roce 2012 se pro jejich koupi rozhodlo již pouze 26 % a většina zákazníků se tedy přiklonila k jejich pronájmu. Úměrně s tímto vývojem vzrostla i poptávka po outsourcingu dalších služeb.
„V roce 2012 jsme realizovali 325 analýz, které u jednotlivých zákazníků ukázaly na možnost průměrného snížení nákladů na tisk o více než 20 procent. Nejvyšší dosažená úspora byla téměř 44 procent a pohybovala se v řádu milionů korun ročně. Využitím nabídky kompletního outsourcingu naši zákazníci v konečném důsledku ušetří a navíc se zbavují starosti a odpovědnosti za daný proces,“ doplnil P. Štěpán.
Pro variantu pronájmu tiskových řešení a outsourcing doprovodných služeb se dosud rozhodlo téměř 12 000 zákazníků Konica Minolta. Jen v loňském roce to pak bylo přes 700 firem a veřejných institucí. Konica Minolta poskytuje své služby 67 společnostem z TOP 100 společností z České republiky.