Konica Minolta vstupuje do nové oblasti softwarových služeb. Na trh uvádí vlastní řešení CRM systému (Customer relationship management – řízení vztahu se zákazníky), který pomůže firmám dosáhnout lepších výsledků v oblasti obchodu, marketingu a servisu. Tento CRM systém je možné propojit s již existujícím portfoliem tiskových i dokumentových řešení Konica Minolta. Nevyžaduje vlastní server ani obsluhu firemním IT specialistou. Je proto vhodný i pro menší společnosti, které si nemohou dovolit investovat do náročnějších řešení.
„CRM systém rozšířený o naše řešení, umožňuje zákazníkům shromáždit veškerá data obsažená například i ve firemních dokumentech a využít je k dosažení vyšších zisků a lepších obchodních vztahů. Rozšiřujeme tím dosavadní služby Konica Minolta od tisku přes správu dokumentů a řízení procesů až po nové oblasti využití firemních informací,“ řekl Pavel Čurda, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech.
Schopnost propojení CRM systému s multifunkčními tiskovými přístroji Konica Minolta umožňuje například automaticky přiřadit naskenované papírové faktury ke smlouvám uloženým v systému, či dosáhnout významných časových úspor při přepisování údajů do elektronické podoby. „Praktickým příkladem spojení našich produktů je automatické uložení kontaktů z naskenované vizitky přímo do kontaktů v telefonu zákazníka,“ uvedl P. Čurda.
CRM systém lze nainstalovat na server zákazníka či využívat plnohodnotnou variantu přímo v cloudu. Systém je tak k dispozici i malým a středním společnostem, které nedisponují vlastní IT infrastrukturou, nebo si nemohou dovolit investice do jejího pořízení. Ke každé variantě poskytuje Konica Minolta služby zajištění provozu a servisu celého řešení.
V současné době se oblasti CRM systémů Konica Minolta v České republice věnuje již 30 specialistů. V budoucnu se plánuje využít také brněnské vývojové centrum Konica Minolta a rozšiřovat CRM systém o nové technologie jako např. internet věcí.